Alla inlägg under september 2007

Av åsa - 29 september 2007 10:36

Fortfarande sjuk och jag tror att det har börjat på en ny sväng för nu har det börjat göra ont i mina öron. Om det beror på att den lilla är piggare och har hittat pappas gamla blockflöjt eller om bacillerna har hittat dit vet jag inte men igårkväll hotade jag att slänga flöjten i braskaminen om hon inte höll sej på sitt rum med den. Visst är jag en rar morsa. Dom stora barnen är med kompisar ihelgen så annars är det ganska lugnt på fronten. Har stickat ärmarna klart till min kofta så nu ska jag bara fundera hur jag ska fixa till oket då jag inte vill ha det riktigt som på beskrivningen. Under tiden stickas det på ett par vantar, Paradoxical Mittens, som blir jättefina. Mönster och garn har jag beställt från www.garnkorgen.se. Det är visjögarn och jag är överraskande nöjd. Trodde att det skulle vara strävare, men det är hur mjukt och fint som helst.

Av åsa - 25 september 2007 12:26

Jag har fått ett helt underbart hemlispaket. Vad kan glädja en sjuk och snorande mamma som har vandrat halva natten med värk i bihålorna och en hostande 7-åring mer än detta. Två ljuvliga härvor malabrigo lace i en rosa färg som är jättefin. Jag tror att jag har lyckats få till färgen med kameran. En påse jättesalta (favoriter) som jag har gömt i stickkorgen utom en näve som jag har i munnen och en urgullig turkos hemmavirkad brosch som ska få pryda min mössa som jag har börjat sticka. Garnet har jag faktiskt varit in på internet och kikat lite på men då jag inte sett det så var jag lite osäker hur det var. Nu vet jag att det är helt ljuvligt. Det ska helt klart bli en sjal.

TUSEN TACK snälla rara gulliga hemlisvän.

Av åsa - 24 september 2007 19:46

Så var då lillans knästrumpor färdiga. Hon gillar dom helskarpt. Men mamma jag måste ju ha nånting under för dom kliar faktiskt en hel del.

Den lilla damen är otroligt känslig och gnällig vad det gäller kläder som sticks. Själv tycker jag att garnet är jättemjukt och fint. Hade tänkt att sticka en liten bebiskofta till en släkting i en annan färgskala av kaffefasettgarnet.

Av åsa - 23 september 2007 21:47

Förkylningsvirus verkar sprida sej lika snabbt som datavirus här i etern. Inatt har jag och yngsta dottern åkt dit. Vi tänker ta oss en fridag imorgon med the och honung hela dagen. Men dottern är mest arg då hon har börjat första klass och tycker skolan är superkul. Har inte orkat sticka på koftan så det blir ett par enkla knästrumpor till lillan då hon önskar sej sådana. Dom är stickade i det nya kaffe fasettgarnet från Regia. Jätteroliga färger. Var tvungen att köpa och testa lite.

Av åsa - 21 september 2007 19:34

Idag har det varit en väldigt jobbig dag. Jag är sjukt rädd för getingar. Det har varit varmt och soligt och jag tror att jordens alla getingar har invaderat stället som jag bor på. Tyvärr så är jag rökare och går ut när jag utövar min last men det har det inte blivit mycket av idag. Så fort jag öppnar dörren så kommer dom j........ Sen blir det ju inte bättre av att jag gör precis det man inte ska göra. Skrika, fläkta med armarna och springa runt som en äggsjuk höna. Ni må tro att folk har roligt när dom ser mej. Men lite röka blir det.

Av åsa - 18 september 2007 21:24

Idag har jag börjat stickat på ärmarna till koftan. Dom är lite roligare att sticka på då det inte är riktigt lika många maskor. Gör bägge samtidigt då det på något sätt känns lite bättre när dom är klar, för det är då inte kul att sticka ärm nr 2 när den första är klar. När jag var yngre hade jag massor av västar bara för att ärmarna var så j..... tråkiga att sticka.

Det händer ibland att jag börjar med dom för att göra bort det så att säga. Snön låg ju inte kvar särskilt länge. På morgonen var det bara några vita fläckar på backen men det var väldigt blåsigt. Läste i tidningen att en hel del bilar hade varit av vägen i halkan.Kollar varje dag om det har kommit några nya sockmönster på www.cookiea.com men det verkar vara en bit bort. Har ingen aning när vinterkoll. brukar komma ut. Hon gör ruskigt snygga sockar.

Av åsa - 17 september 2007 16:29

Så här ser det ut hos oss idag. Absolut inte roligt. Man vänjer sej aldrig när hösten är här och vintern närmar sej, men det är helt klart en hel månad för tidigt för den första snön. Nu måste man ju börja tillverka mössor och vantar till familjen för det är någon som äter upp sånt varje sommar. Konstigt!! Min kofta stickar jag på om kvällarna. Det går lite sakta för jag fick riva upp alltihop en gång, men nu tror jag att det blir ganska bra. Ska göra den lite längre än mönstret och så ska jag ändra lite på ärmar och ok.

Av åsa - 12 september 2007 16:52

Idag har min rönn antagit en ännu vackrare färg. Lite roligt att se hur färgen på träden ändras från dag till dag. Imorgon ska jag åka till stan för det årliga tandläkarbesöket. Inte så roligt. Om jag har tur behöver det ju inte bli så dyrt. Har nämligen skräck för tandläkare så jag är väldigt rädd om tänderna för att inte behöva utsätta mej för några stora ingrepp. Desto roligare är ju att jag ska passa på att kolla in garnaffären i stan och se om det har kommit in nåt nytt som jag kan tänkas behöva.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards