Alla inlägg under juli 2008

Av åsa - 30 juli 2008 08:35

Man skulle nästan kunna tro att vi väntar en vargavinter här uppe i norr. Men just nu är det underbar värme och strålande sol och den vill vi gärna behålla så länge som möjligt. Men det hindrar ju inte mej från att sticka sockar för en kommande vinter. På www.yarnissima.com hittade jag otroligt vackra sockar som ska stickas från tårna och upp. Det är något som jag aldrig har prövat men som jag tycker är väldigt smart. Speciellt när man inte vet hur långt garnet räcker. Väl värt att pröva. Efter väldigt mycket krångel och med uppläggningen för tårna och sedan den f........ hälen så har jag en hel fot. Och tänk, det är riktigt roligt att sticka sockar på det här sättet.

Av åsa - 20 juli 2008 10:34

Äntligen har jag tagit mej i kragen och gjort mina gröna sockar färdiga. Det blev lite segt på slutet. Men nu är jag väldigt nöjd med dom. Men det låter som att dottern har tänkt lägga beslag på dom. Dessutom så tycker jag att dom är rätt så söta i mina nya skor.

Av åsa - 10 juli 2008 23:59

Tänkte bara visa vilken fin sak jag har shoppat idag. Har upptäckt att BILTEMA har många finurliga saker som även en stickerska kan ha nytta av. Jag blir ganska irriterad ibland när jag har mina mönsterpapper liggandes i soffan i "fin" ordning och någon kommer och flyttar på dom. Idag hittade jag en jättefin magnetiskt anslagstavla för endast 30 kronor som är lagom stor. Magnetremsorna hade jag sen tidigare men en kompis har klippt remsor av en övningskörskylt.

Av åsa - 8 juli 2008 12:42

Jag är grymt galen i körsbär och biggaråer och sedan jag sett dödergöks supersmarriga tårta så har jag gått och längtat efter bären. Idag hade dom massor på affären så jag har shoppat loss.

TUSEN OCH TUSEN TACK för alla jättefina kommentarer om min sjal. Jag tror att jag har vuxit minst en halv meter. Ni anar inte så det värmer. Det behövs minsann häruppe i norr där solen tydligen inte har tänkt göra nå hemsk mycket sommar i år. Så därför fortsätter jag väl med ett par sockar till från www.cookiea.com  Den här gången är det twisted flower i en häftig limegrön färg som jag bara blir så glad av.

Av åsa - 6 juli 2008 11:29

När huvudet är dumt får kroppen lida. Halv 3 i natt kröp jag omkring på alla fyra och nålade för brinnande livet. Äntligen har jag fått Triinu´s sjal av stickorna. Avmaskningsvarvet tog lite lång tid då man ska virka av det.  Men nu är det gjort.  Har stickat i Fleece artist Suri Blue som jag köpte från www.garnkorgen.se för en tid sedan. Färgen heter midnight. Garnet innehåller en del alpaca och är jättemjukt och fint. Gjorde ett uppehåll och stickade ett par sockar från www.cookiea.com när jag ledsnade på dom långa varven. Det är ornette socks. Dom har jag stickat i ett nytt garn som jag var tvungen att prova. Det är dreamcolour smooshy från www.eatsleepknit.com .

Jag har även fått en jättefin utmärkelse av www.garntrollet.se och den ska jag skicka vidare i nästa inlägg men Ulricha får naturligtvis tillbaka en av mej.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards