Alla inlägg under december 2008

Av åsa - 31 december 2008 10:21

Jag önskar er alla ett jättegott nytt år!

Här uppe i norr håller det på att avslutas med dunder och brak. Och då är det inte med fyrverkerier. Nej, här pågår en vinterstorm som jag aldrig har sett maken till. Blåsten är uppe i ca 20 sekundmeter och det är inte särskilt vanligt här i centrala samhället. Ute vid kusten har SMHI utfärdat kategori 3 varning. Delar av Jokkmokks kommun är utan ström så jag skyndar mej att skriva inlägget nu. Mina vantar har jag gjort klara och börjat på ett par nya som heter Gordian från samma designer.

Av åsa - 28 december 2008 09:36

Nu när då julstressen har lagt sej så är det ju faktiskt dags att ladda upp med så många UFO:n som möjligt. Jag har jour i helgen så jag kan inte göra så mycket annat än att vakta telefonen och sticka.

Vädret pendlar otroligt mycket här uppe just nu. Ena dagen är det -15 grader och idag är det +4.

Det här ska bli ett par fingervantar som heter Entangled Stitches. Mönstret kan man köpa och ladda ner från www.larisknit.wordpress.com Hon har både gratismönster och några som man kan köpa och designen är helt otrolig.

Av åsa - 26 december 2008 12:35

Får väl önska god fortsättning på julen och passa på att säga gott nytt år i förväg. Har varit jättekass den här månaden på att skriva några inlägg. Tiden har inte varit på min sida direkt. Mycket jobb. Fast det är väl så för alla så här i jultider. Idag snurrar tvättmaskinerna för fulla muggar för ungarna byter kläder hur mycket som helst fastän det är jul och mammor har minsann inte tid att stanna upp.

Min stora tjej läser mode och design på gymnasiet så jag tänkte visa vilken fin julklänning hon har sytt åt sin lillasyster. Själv håller jag på att lära mej sticka sockar på rundsticka. Det går inte så fort, men det funkar.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards