Alla inlägg under mars 2009

Av åsa - 31 mars 2009 14:58

Skulle bara vilja fråga i ett litet inlägg. Är jag lite tokig eller är det någon fler än jag som får i sin skräppost på hotmailen att man ska få en utbetalning på 116 miljoner dollar om man skickar in namn och adress och telefonnummer eller. Avsändaren är en Mr. Rickard Adams.

Av åsa - 29 mars 2009 17:13

Nu är jag ju riktigt flitig här på bloggen. Måste bero på all energi som kommer med vårkänslorna. Fast idag snöade det litegrann. Häruppe i norr säger vi att den snön behövs för att "äta" upp den gamla snön. Har börjat sticka på ett par nya sockar från den roliga tyska boken. Det är ett par turkiska sockar i Kelim-stil. Här var det en annan sorts häl. Gjorde den med provincial-cast-on. Lite svårt att förklara men det är kul att prova nya saker när man bara har gjort traditionella hälar förut.

Ikväll ska jag och en väninna gå på bio och se män som hatar kvinnor. Det ska bli roligt. Har inte varit på bio på flera år och jag har läst alla tre böckerna av Stieg Larsson.

Av åsa - 27 mars 2009 15:54

Inte vet jag om det hörs så mycket kvitter ute men på mina fötter är det ett fasligt liv. Kolla in dom här festliga sockarna. Jag köpte en superkul bok på www.adlibris.se och boken heter Socken aus aller Welt. Tyvärr så är alla stickbeskrivningar på tyska men det finns en liten bok med rutmönster också. Sen så finns det ju otroligt mycket hjälpsamma människor på Ravelry så jag lyckade få ihop mina fågelsockar till slut. Det är även första gången som jag stickar en short-row-heel.

Av åsa - 26 mars 2009 07:24

En dag när jag kom hem från jobbet så låg det ett litet paket i min brevlåda. När jag öppnade det så låg det här underbart vackra armbandet i paketet. En present från www.garntrollet.se  Det är så otroligt fint och det passar så perfekt och jag är sååååå glad. Tack snälla, rara Ulricha. Du har verkligen förgyllt min vardag och nu sitter armbandet runt min arm varje dag.

Av åsa - 19 mars 2009 21:39

Även häruppe i norr spirar det lite vårkänslor. Det har varit superhärligt väder dom senaste dagarna med soligt väder och plusgrader. Snödrivorna smälter i rask takt men man ska väl inte låta sej luras. Det kan vända väldigt fort och det är ju trots allt bara slutet på mars ännu. Min kofta har jag lyckats sticka färdigt och jag gillar den jättemycket. Jag har inget mönster på den då jag har komponerat den själv.

Av åsa - 15 mars 2009 08:55

Jag längtar så otroligt mycket till den riktiga våren med sol och vackra dagar. Kylan har släppt greppet men det är ganska mycket snö här. Även om jag inte hinner blogga så mycket så släpper jag inte tageg om min stickning. Håller på med en kofta i wollmeise garn och färgen heter Rosenroth. Vi är ett gäng på Ravelry som har startat en KAL och alla stickar olika sweaters, bara garnet är wollmeise.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards