Alla inlägg den 5 december 2007

Av åsa - 5 december 2007 19:46

Jag har börjat sticka en liten special av garnet som jag fick av Ulricha. Garnet är jätteroligt att sticka med. Så här från början har jag tagit mönstret från swallow tail shawl och sedan ska jag avsluta mönstret från spring thing shawl. www.knittingasfastasican.com/2007/spring-things-shawl/   På mönstret ska man sticka små "nupps" men där tänkte jag sätta pärlor istället.

Av åsa - 5 december 2007 13:49

Det känns ju inte så lite vemodigt att öppna det sista hemlispaketet. Är det någonting som jag tycker har varit ruskigt roligt så är det den här hemlisgrejen. Det har varit precis lika kul att skicka som att få paket. Mitt tredje paket kom redan i måndags men har legat hemma i huset, men idag hade en kompis henifrån med sej paketet . Titta så fina saker jag har fått. En jättegullig ängel som min kompis har virkat åt mej och den har jag hängt i min ljusstake. Sedan har jag fått en bok som är full av vackra mönster med fair-isle stickning. Den tycker jag är super då jag någon gång ska försöka mej på en sådan tröja. Ett par jättespäda virknålar var det också i paketet och jag tror att den ena är helt perfekt till pärlorna som jag fick av Ulricha. Tusen tack snälla rara ANTFARM som har varit min hemliskompis.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards